XIX MISTRZOSTWA POLSKI W TAŃCU SPORTOWYM

 

Belly Dance

Jazz Funk

Dance Pop

Techno

House

Dancehall

Disco Slow

Łódź

26 października 2013 r.


ORGANIZATORZY:

Klub Sportowy „7 COMA 7”

Wydział Sportu Urzędu Miasta Łodzi

Polski Związek Tańca Sportowego

Ogólnopolski Związek Profesjonalistów Belly Dance

 

DATA I MIEJSCE IMPREZY

26.10.2013 r. (sobota), godzina 12.00

Pałac Młodzieży w Łodzi ul. Wyszyńskiego 86 lub*

Miejskim Ośrodku Sportu i Rekreacji w Łodzi ul. Karpacka 61

*organizator zastrzega sobie prawo do zmiany miejsca imprezy w przypadku zgłoszenia się do  udziału formacji o dużej liczbie uczestników

Szczegółowy plan Mistrzostw Polski będzie udostępniony do dnia 19.X.2013r.

 

WARUNKI UCZESTNICTWA

  1. przesłanie pisemnego zgłoszenia zawierającego następujące dane: imię i nazwisko zawodników, rocznik, klasę sportową, potwierdzenie posiadania licencji PZTSport, oraz kategorię taneczną – zgodnie z załączonym formularzem, na adres:

e-mail: Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript.

Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript.

do  dnia  18.10.2013 r.

2.  Przedstawienie ważnej polisy ubezpieczeniowej NNW.

3.  ważne badania lekarskie (ważność badań 6 miesięcy).

  1. Wniesienie opłaty startowej na konto - K S”7coma 7”:

ING – Bank Śląski   nr  konta  : 46 1050 1461 1000 0022 9367 0895

lub przy odbiorze numeru startowego w wysokości:

- soliści 25 zł za kategorię, duety 25 zł od osoby za kategorię

- mini formacje (3-7 os): 100 zł,   formacje (od 8-24 os): 150 zł.

  1. Odebranie numeru startowego najpóźniej godzinę przed rozpoczęciem zawodów.

6. Przesłanie do dnia 18.10.2013 nagrań pod w/w adres e-mail do prezentacji duetów w formacie mp3 z oznaczeniem kategorii tanecznej i nazwiskami wykonawców


KATEGORIE

Mistrzostwa Polski zostaną  rozegrane w następujących kategoriach:

 

Rodzaj tańca

Kategoria wiekowa

Roczniki

uwagi

Disco slow

Młodzicy

2004 i młodsi

 

Disco slow

Juniorzy młodsi

2000-2003

 

Disco slow

Juniorzy

1997 - 1999

 

Disco slow

Młodzieżowcy

1996 i starsi

 

Disco slow duety

Juniorzy

1997 - 1999

o kategorii wiekowej decyduje wiek starszego zawodnika

Disco slow duety

Młodzieżowcy

1996 i starsi

Dancehall

Młodzicy

2004 i młodsi

 

Dancehall

Juniorzy młodsi

2000-2003

 

Dancehall

Juniorzy

1997 - 1999

 

Dancehall

Młodzieżowcy

1996 i starsi

 

Dancehall duety

Juniorzy

1997 - 1999

o kategorii wiekowej decyduje wiek starszego zawodnika

Dancehall duety

Młodzieżowcy

1996 i starsi

House

Młodzicy

2004 i młodsi

 

House

Juniorzy młodsi

2000-2003

 

House

Juniorzy

1997 - 1999

 

House

Młodzieżowcy

1996 i starsi

 

House duety

Juniorzy

1997 - 1999

o kategorii wiekowej decyduje wiek starszego zawodnika

House duety

Młodzieżowcy

1996 i starsi

Techno

Młodzicy

2004 i młodsi

 

Techno

Juniorzy młodsi

2000-2003

 

Techno

Juniorzy

1997 - 1999

 

Techno

Młodzieżowcy

1996 i starsi

 

Techno duety

Juniorzy

1997 - 1999

o kategorii wiekowej decyduje wiek starszego zawodnika

Techno duety

Młodzieżowcy

1996 i starsi

Dance pop

Młodzicy

2004 i młodsi

 

Dance pop

Juniorzy młodsi

2000-2003

 

Dance pop

Juniorzy

1997 - 1999

 

Dance pop

Młodzieżowcy

1996 i starsi

 

Dance pop duety

Juniorzy

1997 - 1999

o kategorii wiekowej decyduje wiek starszego zawodnika

Dance pop duety

Młodzieżowcy

1996 i starsi

Jazz funk

Młodzicy

2004 i młodsi

 

Jazz funk

Juniorzy młodsi

2000-2003

 

Jazz funk

Juniorzy

1997 - 1999

 

Jazz funk

Młodzieżowcy

1996 i starsi

 

Jazz funk duety

Juniorzy

1997 - 1999

o kategorii wiekowej decyduje wiek starszego zawodnika

Jazz funk duety

Młodzieżowcy

1996 i starsi

Belly Dance*

Juniorzy młodsi

2000-2003

 

Belly Dance*

Juniorzy

1997 - 1999

 

Belly Dance*

Młodzieżowcy

1996 -1979

 

Belly Dance*

Seniorzy

1978 i starsi

 

Belly Dance duety*

Juniorzy młodsi

2000-2003

o kategorii wiekowej decyduje wiek starszego zawodnika

Belly Dance duety*

Juniorzy

1997 - 1999

Belly Dance duety*

Młodzieżowcy

1996 -1979

Belly Dance duety*

Seniorzy

1978 i starsi

Belly dance Mini formacje**

Juniorzy młodsi

2000-2003

o kategorii wiekowej decyduje wiek starszego zawodnika

Belly dance Mini formacje**

Juniorzy

1997 - 1999

Belly dance Mini formacje**

Młodzieżowcy

1996 -1979

Belly dance Mini formacje**

Seniorzy

1978 i starsi

Belly Dance Formacje**

Juniorzy młodsi

2000-2003

o kategorii wiekowej decyduje wiek starszego zawodnika

Belly Dance Formacje**

Juniorzy

1997 - 1999

Belly Dance Formacje**

Młodzieżowcy

1996 -1979

Belly Dance Formacje**

Seniorzy

1978 i starsi

(*)Belly Dance solo oraz Belly dance duo oraz mini formacje i formacje będą rozgrywane w niżej wymienionych w regulaminie stylach:

  • FOLK
  • RAQS SHARKI
  • SHOW
  • FREESTYLE

(**) W przypadku małej ilości zgłoszeń organizator zastrzega sobie prawo do łączenia kategorii wiekowych.

ORAZ

Dla licencjonowanych zawodników PZTSport zostanie przeprowadzona dogrywka dopuszczająca do udziału w Mistrzostwach Polski w kategoriach DD, DDF, HH, DSS, DSD, FS FD, Mini formacje, Formacje, w tych rodzajach tańca i kategoriach wiekowych gdzie w rywalizacji rankingowej startowało mniej niż 12 solistów, duetów, mini formacji i formacji.


Szczegółowy wykaz kategorii w których odbędą się dogrywki zostanie podany zawodnikom PZTSport. do dnia 12 października 2013.


SĘDZIOWIE

Zawody oceniać będzie 5- lub 3 osobowa komisja sędziowska wyznaczona przez  Przewodniczącego Kolegium Sędziów PZTSport.

NAGRANIA

House, Techno, Dance pop, Jazz Funk,  Dancehall ,Disco Slow - soliści

-  eliminacje i półfinały 1 .00- 1.15 – muzyka organizatora

- finały muzyka własna 1 .00- 1.15

House, Techno, Dance pop, Jazz Funk,  Dancehall ,Disco Slow - duety

-  eliminacje i półfinały 1.15 –1.30 - muzyka organizatora

- finały muzyka własna 1.15 –1.30

Belly dance- soliści- eliminacje muzyka organizatora 1.15- 1.45

– półfinały i finały muz. własna – 1.15 – 1.45

Belly dance-  duety muzyka własna- 1.30- 2.00

Formacje- nagrania własne- czas prezentacji 2.30-4.00

Mini formacje- nagrania własne- czas prezentacji 2.00-2.30

Hip hop – nagarania organizatora czas 0.45- 1.00

 

NUMERY STARTOWE

Numery startowe zostaną rozlosowane dnia 20.10.2013 r. w  KS 7 COMA 7 Pl. Komuny Paryskiej 6 w Łodzi  o godzinie 12.00 , przez Komisarza Zawodów lub osobę przez niego upoważnioną

NAGRODY

Medale dla trzech pierwszych finalistów i dyplomy dla wszystkich finalistów w każdej kategorii.

MODELOWE REGUŁY ANTYDOPINGOWE

Wszyscy uczestnicy współzawodnictwa sportowego w tańcu sportowym, w tym w szczególności zawodnicy, trenerzy i wszystkie inne osoby mające związek ze współzawodnictwem sportowym w tańcu sportowym podlegają modelowym regułom antydopingowym w wersji z czerwca 2011 roku  opracowanym przez Komisję do Zwalczania Dopingu w Sporcie, na podstawie zrewidowanego Światowego Kodeksu Antydopingowego, których aktualnie obowiązująca treść jest publikowana na stronie www.antydoping.pl.

DYSKWALIFIKACJE

Dyskwalifikacji zawodników, duetów, mini formacji i formacji przy stwierdzeniu naruszenia przepisów współzawodnictwa sportowego dokonuje komisarz zawodów z własnej inicjatywy lub na wniosek członków komisji sędziowskiej lub przedstawicieli zawodników.

NUMERY STARTOWE I REKLAMA

Numery startowe zawodnicy umiejscawiają na strojach w widocznych miejscach w czasie trwania całej prezentacji.

Sędzia nie ma obowiązku typowania zawodnika gdy jego numer jest nieczytelny.

Dopuszcza się reklamę na strojach.

Elementy strojów i treści na nich nie mogą zawierać wulgaryzmów i naruszać norm etycznych.

Reklama umieszczona na numerach startowych, przez Organizatora zawodów, nie może być przez zawodnika ukrywana w jakikolwiek sposób.

PROTESTY

Protesty wyłącznie w formie pisemnej należy składać do Komisarza Zawodów. Przy wniesieniu protestu obowiązuje opłata 30 zł ,która nie podlega zwrotowi.

INFORMACJE  DODATKOWE:

Informacje o zawodach można uzyskać pod nr tel. 0 608 77 63 77

 

POSTANOWIENIA KOŃCOWE:

Uzupełnieniem regulaminu są przepisy organizacji współzawodnictwa sportowego w tańcu sportowym oraz przepisy IDF  www.idfdance.com /dotyczy wyłącznie kategorii których regulaminy nie są określone przepisami PZTSport./


Wypisy z regulaminu Belly Dance IDF

FOLK

Folklor arabski jest dość obszernym tematem.  W kategoriach IDF wyszczególnione są następujące style:

  • Saidi - to styl wywodzący się z północnej części Egiptu . Tańczą go zarówno kobiety jak i mężczyźni, jednak z pewnymi różnicami- męska odmiana tańca to rodzaj walki z kijami zwana tahibt. Wersja kobieca tego stylu jest dużo delikatniejsza i nie ma oznak walki. Używana jest często przez kobiety laska , jednak wtedy to jest to już raks assaya. Charakterystyczne dla tej odmiany tańca są różnego rodzaju podskoki oraz naskoki.

Towarzysząca tancerzom muzyka jest łatwo rozpoznawalna, charakterystyczna muzyka w rytmie saidi , ale moga pojawić się też inne rytmy.

Charakterystyczne instrumenty używane w Saidi to min.:mizmar ( rodzaj fletu), rababa ( współczesne skrzypce) oraz darbuka ( rodzaj instrumentu perkusyjnego).

Tradycyjny męski strój do tańca saidi to długie spodnie, koszula z szerokimi rękawami oraz nakrycie głowy w postaci zwoju-turbana.

Damski strój to długa suknia – galabija przewiązana w biodrach chustą- pasem. Na głowie tancerki zawiązana jest chusta.

  • Khaleegy – to taniec wywodzący się z Zatoki Perskiej czyli Persian Gulf a konkretnie od nazwy tego regionu, który skupia takie kraje jak Bahrajn, Arabia Saudyjska,Katar, Kuwejt, Oman, Zjednoczone Emiraty Arabskie. Moga tańczyć go kobiety jak i mężczyźni.

Charakterystyczne ruchy dla tego tańca w przypadku kobiet to specyficzna praca głowy, która to min. pozwala na przeżucanie włosów na boki i do przodu.

Mężczyźni zaś tańczą często z bronią lub laską opartą na ramieniu wykonując ruchy przypominające chód wielbłąda.

Kobiecy strój to tradycyjna Abaya lub Thobe al nashaar– długa, obszerna sukienka. Nie należy stosować żadnych pasów obciskających biodra.

  • Nubian – to taniec wywodzący się ze starej krainy o nazwie Nubia , obecnie część Sudanu i Egiptu. Wyraża on codzienne relacje pomiędzy kobietą a mężczyzną. Jest on żwawy i skoczny, wykonywany najczęściej jako taniec grupowy ale nie wyklucza się solowego jego wykonania.

Taniec ten charakteryzuje się krokami z Khaleggi połączonymi z afrykańskimi elemntami. Muzyka nie przypomina często typowych arabskich rytmów.Spotkać można tu takie rekwizyty jak tamburyn (Duff) lub drewniane- plecione talerze (Hus).

Kostium składa się z długiej sukni w  dowolnym kolorze, woala. Stój przypomina nieco indyjskie sari.

  • Shaabi – współczesna forma folku tzw. street style.  To styl bardzo radosny , w którym to tancerka bawi się swoim tańcem z publicznością wręcz figluje z nią. Taniec ten może zawierać różne techniki tańca . Porównywany jest do tzw. dyskoteki arabskiej jednak muzyka do tej formy tanecznej pomimo, że jest nowoczesna to pojawiają się w niej tradycyjne elementy muzyki arabskiej.

Strój tancerki ma charakter orientalny ale nawiązuje do miejskiego stylu.

  • Alexandria- to styl radosny  i figlarny. To styl, który nie posiada tradycyjnego charakteru. Jest on odzwierciedleniem przemian jakie nastąpiły w Egipcie w XX wieku .

Charakterystycznym dla tego tańca jest rekwizyt w postaci dużej chusty, woala, który to tancerka używa do owijania się nim i używa w trakcie tańca.

Strój różni się od typowych strojów do tańców arabskich, to wąska kolorowa sukienka sięgająca tuz za kolana. Na głowie jest chustka z pomponami zaś na stopach buty na obcasie- pantofle lub klapki.

  • Gaveyzy  (Ghawazee)– to styl o chrakterze cygańskim , gdzie główna rolę odgrywa ruch bioder . Tancerka podczas pokazu flirtuje z publicznością , przyciąga swoim wzrokiem.

Kostium tancerki w wydaniu tradycyjnym jest podobny do kostiumu używanego w Beladi, z tym, że jest mniej zdobiony. Może być w różnych kolorach. Często w tej formie tanecznej tancerka może używać sagatów lub/i tamburyna.

  • Dabka – taniec charakteryzujący się serią szybkich kroków i skoków. Najcześciej tańczony w grupie wtedy jest to taniec tzw. liniowy. Taniec ten pojawia się

na terenach takich krajów jak Liban, Egipt, Syria. Palestyna czy Irak, jednak może on się nieco różnić w zależności od regionu. Strój do tej formy tanecznej jest bardzo prosty. Często tancerze występują nawet w jenasach. Na głowach tancerzy powinno znajdować się nakrycie głowy zakończone sznureczkiem z supłem.

  • Baladi- styl ten charakteryzuje się wyrafinowanym, subtelnym ruchem rąk oraz silnymi ruchami bioder, wykonywanym na boso do rytmów bębna (darbuki). Z tego to stylu wywodzi się raqs sharki. Styl ten może być interpretowany w sposób wesoły ale również wyniosły.

Strój tancerki to długa sukienka z rozcięciami po bokach przepasana na biodrach chustą lub pasem oraz opaska na głowę.

 

  • Haggala (taniec) – (in. haggalah, hagallah) solowy taniec kobiecy wykonywany w środowisku beduinów,  m. in. na terenie zachodniego Egiptu.

Najczęściej tańczy się go w okresie żniw, który jest również czasem zaręczyn i ślubów. Centralną postacią jest tu kobieta lub dziewczyna, która powoli przesuwa się wzdłuż rzędu klaszczących mężczyzn. Hagalla nie jest tańcem zalotów i flirtu, nie ma w niej elementów kokieteryjnych. To raczej prezentacja kobiecej osobowości, siły i dumy. Rola mężczyzn w tradycyjnej hagalli jest ograniczona niemal wyłącznie do śpiewu i klaskania. W Libii taniec ten związany jest obrzędami włączania dziewcząt do grona kobiet – tancerki zasłaniają twarze i włosy woalami symbolizującymi skromność. Sceniczne odmiany hagalli są luźno inspirowane wersją tradycyjną – na potrzeby sceny hagalla stała się bardziej dynamiczna i jest wykonywana przez większą liczbę tancerek.

  • Iraqi -należy on do grupy tańców Khaleegy- czyli tańców rejonu Zatoki Perskiej, Gulfu. Każdy z tych krajów ma swój osobny charakter tańca i tak np. W ZEA mamy do czynienia z Raks Nasha'at, czyli tańcem włosów(znany nam jako khaleegy) w Kuwejcie-Samri, w Iraku- Iraki, w Iranie- bandami. Iraqi, jest żywym tańcem, w muzyce słychac specjalny instrument perkusyjny - "kassarę" .Sam taniec jest ostrzejszy, skoczny, zawiera dużo ruchów głową i włosami. Jest bardzo wciągający i zużywa mnóstwo energii, głównie z powodu dużej ilości podskoków i różnych rodzajów machania, kręcenia i zarzucania włosami. Często wykorzystuje się również parter i taniec na kolanach.
    Kostium do iraqi to najczęściej obcisła galabija, albo, w wersji bardziej scenicznej, obcisła suknia. Mogą być również spodnie + obcisła tunika

BELLY DANCE SHOW

Jedna z najnowszych odmian tańca brzucha.

Wykorzystuje się często różnorodne rekwizyty, zaczerpnięte nierzadko z innych stylów tańca (miecze, skrzydła Izydy, woale, tace ze świecami, wachlarze, świeczniki, fan-veil, veil-poi, fire-poi).

Charakterystyczną cechą są nietypowe stroje i dobór muzyki, tworzenie teatru tańca, nietypowa oprawa sceniczna (np. efekty świetlne).

Należy jednak pamiętać aby choreografia reprezentowała kulturę Bliskiego Wschodu.

W stylu tym zabrania się w IDF używania elemntów: klasycznego baletu, jazz, modern itp. Można wkomponować drum solo oraz użyć sagatów lub tamburyna.

 

BELLY DANCE FREESTYLE

Styl ten jest stylem typowo konkursowym w IDF.

Można w nim puścić wodze fantazji i stworzyć ciekawe widowisko.

Oczywiście musi być ono związane ze stylem belly dance, jednak można wplątać w nie inne style z wyłączeniem:

-          Flamenco ( nie można tworzyc fuzji z tym tańcem)

-          Aspain Raqs ( połączenie tańca arabskiegi z muzyka hiszpańską)

Poza tym nie ma żadnych wymagań co do choreografii czy kostiumu.

Muzyka powinna być muzyką związaną z orientalnym stylem.

 

RAQS EL SHARKI

Klasyczny taniec egipski, oriental, classical, Egyptian.

Styl, którego nie można traktować jako jednolitej formy tańca z określonymi

zasadami.  Wynika to z różnic w muzyce.  Zazwyczaj są one trudne, nasycone emocjami. To styl ekspresyjny jeden ze znaczących w tańcu orientalnym.

Może zawierać on elementy wielu styli . Ruchy ciała w tym tańcu są izolowane ,zaś tancerka tańczy na palcach- śródstopiu. Ręce tancerki w tańcu nie mogą byc przypadkowe, ich ruch powinien byc opracowany. Styl uznawany i akceptowany przez IDF to styl Egyptian Raqs Sharki.

Strój w tym stylu jest dośc dowlny, jednak nie może on zdominować choreografii, z reguły są to spódnice z biustonoszami lub też sukienki.

W tej kategorii możemy spotkac się  min. z :

  • Megance- charakteryzuje się zmienną muzyką, której poszczególne części są odmienne stylistycznie. Tancerka powinna zinterpretować odpowiednio każdą zmianę muzyki. Jest to typowy taniec konkursowy, szczególnie popularny w Rosji i innych krajach byłego ZSRR, przez niektórych zaliczany do klasyki egipskiej. Może zawierać partie (w zależności od utworu) maksuma, folkloru jak saidi czy khaleegy, taksim (solo instrumentu), drum solo itp. W Megance tancerka może   popisać się szerokim wachlarzem umiejętności technicznych, interpretacyjnych

oraz znajomościa zasad dobierania figur do odpowiednich rytmów czy

instrumentów. Jest to taniec naznaczony dużymi wpływami baletowymi.

  • Złota Era- to inny rodzaj egipskiej muzyki klasycznej to tradycyjne piosenki

egipskich filmów lat 40-70 tych

  • Tarab to rodzaj klasyki najtrudniejszy do interpretacji. To tradycyjne pieśni arabskie     znanych kompozytorów. Tancerka powinna dokładnie znać tekst piosenki, do której tańczy i zinterpretować go na równi z muzyką.
  • Folk tzn. jego drobne element
  • Drum solo